Een goede influencer moet het , net als een goede acteur, het lang niet altijd hebben van een mooi uiterlijk. De uitstraling die er van een persoon uitgaat doet er wél toe.Dat maakt of een influencer een klant aanspreekt. Geen mooie jonge gezichten met make up, of slanke energieke mensen. Mensen die aanvoelen als personen in het echte leven zullen eerder aanspreken en vertrouwen krijgen van de volgers. Met Influencer marketing kansen kun je op dit gestelde vertrouwen voortborduren om je product of dienst in het licht te zetten. Dat voelt voor de volgers, lees klanten, heel natuurlijk en prettig aan. Geen terughoudendheid of argwaan jegens deze influencers en hun product. Een paar muisklikken verder en het product ligt in je winkelmandje.
Geen volle zalen
Als ondernemer hoef je zelf niet persé de uitstraling te hebben waarmee je de spreekwoordelijke volle zalen trekt, om goed te verkopen. Laat het aanprijzen van je handel over aan de influencer die al snel het vertrouwen en sympathie van de klant heeft. Een goed Influencer bureau weet ze te vinden. Na een analyse van je product en bedrijf, gaan ze kijken hoe ze de daarbijbehorende doelgroep kunnen benaderen. Welke influencer kan hier het beste verkoopresultaat binnenhalen? Laat het aan hen over omwille van je omzetcijfers.
Adverteren 3.0
Mond op mond reclame is de beste manier om je product verkocht te krijgen. Nog steeds. Naast aanprijzen in de etalage van de fysieke winkels, reclamefolders en online adverteren is er nieuwe generatie marketingstrategie opgestaan. Met Influencer marketing ads ben je bij de tijd en is er een bereik aan klanten die op basis van vertrouwen in de influencer sneller je product gaat kopen. Adverteren 3.0 zogezegd. Alle manieren van reclame kunnen naast elkaar bestaan. Maar de laatste is zeker de strategie van de toekomst.